Bázisintézmény
Bázisintézmény bemutatkozás
Iskolánk a 2019-2020-as tanévben ismét pályázatot adott be az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím elnyerésére. Az Oktatási Hivatal által kiírt pályázaton – a Pedagógiai Oktatási Központ és a bíráló bizottság javaslatai alapján – az Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettese a rendkívül magas szakmai színvonalú pályamunkák közül a Tápiószőlős-Újszilvás Református Általános Iskolát és Óvodát érdemesnek ítélte az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím újabb három évig történő viselésére.
A bázisintézmény olyan megyei, járási, esetleg országos szinten magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra. Olyan intézmény, melyben az adott szolgáltatási területhez kapcsolódó jó gyakorlat eredményesen működik mesterpedagógus vagy mesterpedagógus szaktanácsadó, illetve az intézményvezető által kijelölt pedagógus közreműködésével.
Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím viselése megtisztelő mind az intézmény vezetése, mind a pedagógusok számára, hiszen a jó gyakorlatok átadásával tovább fejleszthetjük szakmai tudásunkat.
Jó gyakorlataink:
- Angol nyelvi kompetenciák fejlesztése élményalapú, játékos gyakorlatok segítségével (2019)
Célja: Az angol nyelvi kompetenciák fejlesztése olyan élményalapú tevékenységekkel, melyek kiterjednek mind a négy fejlesztési területre (beszédértés, beszédkészség, olvasott és hallott szöveg értésére) és megfelelnek a modern nyelvoktatás elvárásainak. A cél az, hogy a tanulók élvezetes és játékos formában jussanak használható nyelvtudáshoz.
Célcsoport: általános iskola felső tagozata. - Iskola-előkészítő program (2018)
Célja: Az iskola-előkészítő program célja, hogy játékos formában fejlessze az óvodáskorú gyermekek nagycsoportjában azokat a tanulási készségeket, képességeket melyek az alapvető kulturtechnikák (olvasás, írás, számolás) elsajátításához a zökkenőmentes iskolakezdéshez elengedhetetlenül szükségesek.
Célcsoport: óvoda nagycsoportja - Játékok, játékos tevékenységek a tanórán és tanórán kívül, az óvoda-iskola átmenet megkönnyítéséért.
Célja: A játékos tevékenységek és játékeszközök használatával tanulási képességek fejlesztése, a formálódó közösség alakítása és stresszmentes óvoda-iskola átmenet biztosítása. (2018)
Jó gyakorlat célcsoportja: Általános iskola 1-2. évfolyama - Alsó tagozatos tanulók érzékenyítése a fogyatékossági csoportokra nézve (2019)
Célja: Tanulók szociális kompetenciáinak fejlesztése, hangsúlyt helyezve az empátia és elfogadás készségére. Tanulók ismereteinek bővítése a fogyatékossági csoportok körében, illetve a méltányos kifejezések megismertetése.
Célcsoport: alsó tagozat - A gyermeki személyiség kibontakoztatása ének-zene órákon, Zeneterápiás módszerekkel (2017)
Célja: A munka során az elsődleges cél: A harmonikus személyiség kialakítása. - Az élmény átadása, öröm szerzése, miközben a gyermek számára szinte észrevétlenül fejlesztünk különböző területeket.
- E területeken olyan játékok alkalmazása, amelyekkel segítjük az önkifejezést, örömélményt, sikerélményt. Ezt aktív formában tesszük. A hangadó eszközökkel történő improvizálás-kommunikáció tartozik ebbe a körbe.
- Az aktuális problémák kezelése: finommotorika, figyelem, észlelés, emlékezet területén alkalmazható eszközök, és tevékenységek.
Célcsoport: általános iskola alsó tagozat (Elsősorban 1-2-3 évfolyam/ahol igény jelentkezik) - Érzelmi intelligencia és szocializációs folyamat könnyítése a komplex drámajáték tevékenység alkalmazásával. (2022)
Célja:Az érzelmi intelligencia és a szocializációs folyamat könnyítése a program célja, hogy a komplex-drámajáték tevékenység eszközeivel fejlessze az óvodáskorú gyermekek nagycsoportjában a szocializációs folyamat könnyítését, személyi környezettel való kapcsolat harmonikus alakulását, kudarctűrés határainak kitágítását, a kapcsolatteremtés, együttműködési képesség fejlesztését, érzékszervi működés finomítását.Célcsoport: Óvoda nagycsoport - Mozgásos készségek, képességek fejlesztése élményalapú, játékos gyakorlatok segítségével sportfesztivál lebonyolítási formában (2022)
Célja: Különböző mozgásos készségek, képességek fejlesztése élményalapú tevékenységekkel, élvezetes, játékos formában.
Célcsoport: általános iskola alsó tagozataKapcsolattartó:Tanács Edit53/585-538